Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   02
                           

Kuba "Kyuba" Bujakowski



TV DO LAMUSA
Według najnowszych badań przeprowadzonych przez SONY, gry sieciowe zaczynają powoli wypierać telewizję. W porze tzw. największej oglądalności więcej osób woli rozwiązywać kolejne questy i wyrzynać potwory zamiast oglądać TV. W ostatnim miesiącu ilość graczy preferujących rozgrywkę on-line wzrosła o 70 tysięcy osób i jeśli tempo wzrastania popularności gier utrzyma się na tym samym poziomie co teraz to kto wie czy za 5 lat w TV jedynymi programami będą „państwowe stacje telewizyjne”. Warto wspomnieć iż Sony ustaliło, że ulubiony czas zabawy to godziny od 17.00 do 23.00 a około 65% grających w tym czasie ludzi to gracze pomiędzy 18 a 30 rokiem życia (szkoda, że jeszcze nie podali jaki jest „%” udział mężczyzn i kobiet w społeczeństwie „multiplayerowców”).

RYZOM
ble ble ble Czymże byłby miesiąc bez kolejnego, nowo-zapowiedzianego MMORPGa? I to MMORPGa, który wydaję się być czymś więcej niż zwykłą online’ową grą. RYZOM będzie bowiem produktem, który już od dawna powinien się pojawić w grach sieciowych, grą, w której gracze będą mogli dosłownie „tworzyć” świat od podstaw i go dowolnie modyfikować. Programiści jak sami stwierdzili „pozostawiają wolną rękę ludziom, którzy zamierzają grać w ich grę”. Akcja RYZOMa rozgrywać się będzie w autorskim świecie programistów z Nevrax. Nie wiadomo w jakim czasie będzie się toczyć rozgrywka ale sądząc po screenach będzie to naprawdę daleka przyszłość. Oczywiście każda postać występująca w grze będzie wyglądać inaczej i spotkanie dwóch takich samych osób będzie praktycznie niemożliwe. W RYZOM będzie obowiązywał tzw. trzystopniowy poziom postępu: gracz, grupa, cywilizacja. Osiągnięcie każdego kolejnego „poziomu” będzie owocowało specjalnymi bonusami dla postaci należącej do jakiejś „organizacji”. Gry możemy spodziewać się w trzecim kwartale 2004 roku.

Ryzom

STRONA BETA-TESTÓW WOW
Kilka dni temu pod adresem: www.worldofwarcraft.com ruszyła oficjalna strona WORLD OF WARCRAFT, poświęcona tylko i wyłącznie beta-testom najnowszego dziecka Blizzard Entertainment. Na stronie możemy znaleźć wiele ciekawych informacji, sporo screenów z bety, poczytać opinie innych graczy itp. itd. Dla oczekujących na grę pozycja obowiązkowa.

FUTURE TACTIS: THE UPRSING
Ziemia rządzona jest przez zwierzęta. Została odebrana ludziom, ponieważ nie potrafili sobie poradzić z dobrze zorganizowanymi bestiami. Teraz cały gatunek ludzki jest w niewoli i tylko ty możesz go uratować i przywrócić na naszej planecie jej prawowity porządek. Jak widać jest o co walczyć – cała ludzkość na nas liczy (który to już raz?). FT: TU będzie TPP, w którym główny nacisk będzie położony na strzelanie oraz odkrywanie fabuły. Gracz przy pomocy broni, umiejętności i sprytu będzie musiał rozprawić się z hordami dzikich bestii, zwierząt, mutantów i wszelkiego innego paskudztwa. Naszemu głównemu bohaterowi nie raz pomagać będą inni ludzie a nawet zwierzęta, którym najwyraźniej zaczęło się nudzić w życiu... Warto wspomnieć, iż gra posiadać będzie silnik graficzny pozwalający w pełnie niszczyć otoczenie (jak w RED-FACTION) oraz generować w czasie rzeczywistym nowych przeciwników dla naszego „heroska”. Zapowiada się dosyć ciekawa gierka dla fanów „niszczenia wszystkiego co się rusza”. Premiera nie została jeszcze podana.

Psychotoxic

TOP 10 UK
ELSPA podała najnowsze zestawienie dotyczące najchętniej kupowanego oprogramowania w Wielkiej Brytanii. Oto i one:

1. JAMES BOND 007: EVERYTHING OR NOTHING
2. FINAL FANTASY X-2
3. SONIC HEROES
4. NORTON INTERNET SECURITY 2004
5. NEED FOR SPEED: UNDERGROUND
6. THE SIMPSONS: HIT & RUN
7. PRINCE OF PERSIA: THE SANDS OF TIME
8. LORD OF THE RINGS: RETURN OF THE KING
9. FIFA 2004
10. MEDAL OF HONOR: RISING SUN

Powiem jedno: Bond… James Bond znowu na topie :)

BĘDZIE KOTOR2
Źródło: Imperium Gier
Gracze nie zdążyli się jeszcze nacieszyć grą STAR WARS: KNIGHTS OF THE OLD REPUBLIC, a już potwierdzono powstanie sequela tego tytułu. Informacje ta pojawi się w czerwcowym Electronic Gaming Monthly oraz Computer Gaming World. Prawdopodobnie inny będzie developer i pracami zamiast Bioware, zajmie się firma Obsidian Entertainment. Na razie brak jakichkolwiek szczegółów. Być może na E3 dowiemy się czegoś więcej.

PSYCHOTOXIC
PSYCHOTOXIC gra tworzona przez studio NuclearVison jak obiecują twórcy będzie FPSem z niezwykle wciągającą i straszną fabuła. Akcja gry osadzona będzie w Nowym Yorku (to już chyba zaczyna być standardem) w roku 2020 i kręcić się będzie wokół apokalipsy i związanych z nią czterech jeźdźców. Jako, że naszą główną postacią będzie człowiek, anioł i prorok w jednej osobie to łatwo się domyślić iż głównym celem gry będzie właśnie zniszczenie czterech jeźdźców apokalipsy i zatrzymanie zagłady świata. .
W osiągnięciu celu pomogą nam nasze nadprzyrodzone moce oraz bardziej „normalne” zabawki typu: shotgun, m4, bazooka, karabin snajperski itp. Itd. (żadnych rewolucji pod względem uzbrojenia nie zapowiadano). Na kampanię dla pojedynczego gracza składać się będzie ponad 20 misji a ukończenie każdej z nich nie raz zajmie nam kilka godzin. O multi-playeru jak i dacie premiery twórcy jeszcze nic nie powiedzieli.

NAJNOWSZE WYMAGANIA DOOM3
Źródło: Imperium Gier
Niemiecki magazyn PC Games Hardware przeprowadził wywiad z Johnem Carmackiem z id Software, dotyczącym długo oczekiwanej gry DOOM 3. Najnowsze wymagania potrzebne aby w miarę komfortowo grać będą naprawdę mocno wygórowane. Potrzebować będziemy karty graficznej posiadającej na pokładzie co najmniej 128MB RAM i mającej wsparcie dla Pixel Shader'a w wersji 1.1, a także procesora z zegarem 2.5GHz. Wymagania te z pewnością ostudzą zapał wielu fanów tej gry. Carmack powiedział także, że latem tego roku gra powinna wejść w fazę testów. Zdradził też, że DOOM 3 ukaże się na 4CD i posiadać ma wiele trybów multiplayer, m.in. DM, TDM, Tournament oraz Last Man Standing.

R.C Cars

R.C CARS
Pamięta ktoś jeszcze gierkę RE-VOLT? Była to chyba pierwsza trój-wymiarowa „ścigałka”, w której kierowało się zdalnie sterowanymi samochodzikami. Nie odniosła większego sukcesu ale nie oznacza to, że jej następca R.C CARS ma podzielić los poprzedniczki. Gra będzie (jak głoszą sami twórcy) niezwykle szybkimi i wciągającymi wyścigami. W R.C CARS przyjdzie nam „spalić gumy” na ponad 10 planszach, podzielonych na kilka sektorów (coś jak w NFS: UNDERGRODUND). Do wyboru będziemy mieli ok. 15 samochodzików, które będziemy mogli dowolnie upgrade’ować, modyfikować i wpływać na ich parametry. Warto odnotować, że w grze pojawią się prawdziwe, pełno wymiarowe samochody oraz dzieci, które jak to dzieci nie raz będą nam przeszkadzać w pokonaniu przeciwników. A jeśli już o przeciwnikach mowa to będą oni tym czego od dawna brakuje arcade’owych wyścigach. Przynajmniej tak twierdzą twórcy... Premiera w 3 kwartale 2004 roku.

QUAKECON NADCHODZI
Już latem tego roku w dniach 12-15 sierpnia odbędzie się jedna z największych imprez poświęconych shooterom FPP a mianowicie QuakeCon. Turniej będzie miał miejsce w Gaylord Texan Resort & Convention Center w Grapevine w stanie Texas. Oczywiście jak łatwo się domyślić „jedynymi słusznymi grami” będą produkty Id Software czyli: QUAKE, QUAKE II, QUAKE III: ARENA, QUAKE: TEAM ARENA i RTCW. Gracze będą mogli brać udział w wielu turniejach, pokazach, konkursach i innych atrakcjach trwających 24h na dobę. W tym roku ilość miejsc zostanie zwiększona o 1000 co da nam łącznie ponad 3000 stanowisk do grania(!). Liczba miejsc jest ograniczona, więc jeśli ktoś zamierza się załapać powinien zapisywać się jak najszybciej.

Idź na całość! Idź na całość!... (Max Payne 2)

REBELS: PRISON ESCAPE
Szykuje nam się kolejna gra taktyczna osadzona w alternatywnym świecie. REBELS: PRISON ESCAPE będzie gierką łączącą w sobie taktykę, elementy strategii oraz przygodę. Naszym głównym celem (jak sama nazwa wskazuje) będzie ucieczka z więzienia. Ale nie takiego zwykłego więzienia – Alcatraz w porównaniu do obiektu, z którego przyjdzie nam zwiewać będzie naprawdę zwykłym „średniakiem”. W R:PE będziemy kontrolować grupę 5 osób (weteran wojenny, inżynier, iluzjonista, „uwodzicielka” oraz szaman), z których każda będzie posiadała własne, unikalne umiejętności oraz własny niepowtarzalny charakter. Twórcy gry obiecują nam nie linową akcję, której to nie liniowość będzie się opierała na tym, że albo przejdziemy misję po cichu albo zrobimy kompletną ‘rozpierduchę’ :). Ponad to „REBELIANCI” posiadać będą bardzo ładny, elastyczny engine graficzny pozwalający na ‘zoomowanie’, oddalanie jak i obracanie kamery o 360 stopni oraz wysokie AI przeciwników (będą reagować na dźwięk, światło itp.). Premiera 2 września, bieżącego roku.

MAX PAYNE 2 „UTRWALONY”
Timothy Womack, artysta zajmujący się fotografią i pracujący obecnie w Nowym Yorku udostępnił niedawno w sieci zdjęcia zrobione aktorom, zaangażowanym do tworzenia MAX PAYNE 2. Foty zrobione przez Womacka posłużyły chłopakom z Remedy do stworzenia komiksów pojawiających się w grze. Chyba każdy kto grał w MP2 zauważył już, że aktorzy ze zdjęć są ‘pierwowzorami’ postaci z drugiej części przygód nowojorskiego gliny i nie różnią się praktycznie niczym od swoich komputerowych odpowiedników. Żeby narobić wam „smaku” prezentuje tu moim skromnym zdaniem najlepsze zdjęcie Womacka. Resztę możecie znaleźć w Internecie (dobrze czytacie „znaleźć” tak, tak tym razem będę chamski i linka nie podam, poszukajcie sobie sami:P).


Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona   02